Τετάρτη 22 Νοεμβρίου 2023

Δράσεις για την Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού από την Τάξη Δ2 του 4ου Δημοτικού Σχολείου Αγρινίου

 


Η Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού εορτάζεται κάθε χρόνο στις
 20 Νοεμβρίου, με αφορμή την επέτειο υιοθέτησης από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, το 1989, της Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού.

Με αφορμή τη σημαντική αυτή χθεσινή ημέρα έγιναν δράσεις διάρκειας δυο ωρών στην Δ2 Τάξη του 4ου Δημοτικού Σχολείο Αγρινίου από το Μέλος της Επιτροπής Διεπιστημονικής Αξιολόγησης (Ε.Δ.Υ.) κ. Χρήστο Μαγειρούδη Σχολικό Ψυχολόγο σε συνεργασία με την εκπαιδευτικό του Τμήματος κα. Γεωργία Βλαχομήτρου.

Στους μαθητές και μαθήτριες του Τμήματος Δ2 του Δημοτικού Σχολείου μας πραγματοποιήθηκε μια εισαγωγική συζήτηση σχετικά με τη συγκεκριμένη ημέρα και τη σπουδαιότητά της, με σκοπό την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση τους.

Αναλύθηκε η λέξη Δικαίωμα και έγινε στη συνέχεια αναφορά στην καθιέρωση των Δικαιωμάτων του Παιδιού από τον Ο.Η.Ε. όπου μιλήσαμε αναλυτικά για τα βασικά δικαιώματα των παιδιών.

Στην συνέχεια έγιναν βιωματικές ασκήσεις όπου οι μαθητές και μαθήτριες εξέφρασαν συναισθήματα, αλλά και απόψεις τους για την σημασία των Δικαιωμάτων του παιδιού και κατέληξαν ομαδικά στο συμπέρασμα πως: όλα τα παιδιά είναι ίσα. Έχουν δικαίωμα να τα αντιμετωπίζουν χωρίς διακρίσεις λόγω της φυλής, του φύλου, της γλώσσας, της θρησκείας, των απόψεων, της περιουσίας, της κατάστασης, των ιδιαίτερων αναγκών ή της εμφάνισής τους.

Τέλος, η δράση ολοκληρώθηκε με μια δημιουργική εικαστική κατασκευή στην οποία οι μαθητές και οι μαθήτριες κατέγραψαν τις ιδέες και τις πεποιθήσεις τους για τα Δικαιώματα του Παιδιού.

Ασταμάτητη ευχή μας, τα δικαιώματα των παιδιών να αποτελούν πάντα ασπίδα που θα τα προστατεύει και να δημιουργηθεί ένας καλύτερος κόσμος για όλα τα παιδιά!

Αν, μπορούσαμε έστω και για λίγο, να δούμε τον κόσμο μέσα από τα παιδικά μάτια, όλα θα γινόταν πιο ουσιαστικά…



Στόχος της υλοποίησης τέτοιων δράσεων είναι η καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και η άρση στερεοτύπων και προκαταλήψεων.